hoi hoi buad ape tu korangg ? JUM baca entry kali ini! nanti saye belanje gulagula ok. sayangg awok semua

Tuesday, April 5, 2011

10 sifat wanita yang perlu lelaki fahami :)

sambil menikmati kesedapan tembikai segar , akuu berfikir sejenak ..

perempuan seperti akuu memang susa untuk difahami . sedangkan akuu sendiri punn tidak memahami diri sendiri , inikan orang yang cube untuk memahami diri akuu . 

|
|
|
V

    kite saluu mendengar dalam menjalinkan perhubungan , perlu ade tolak ansur dan saling faham memahami antara satu sama lain . selalu saje dikatakan , wanita lebih banyak bertolak ansur dan berubah demi memahami situasi atau kehendak lelaki tersebut . suklan : adakah betul ? ofcuz la ! kenape akuu bersetuju , kerana akuu sebagai wanita haruslah memihak kepada wanita wanita disana :)
     namun adee jugaa lelaki yang memahami perasaan dan kemahuan seorang wanita dan sanggup berubah demi wanita yang dicintai . namun . tinjauan rambang yang dibuat menunjukkan ramai menyatakan wanita terlalu rumit untuk difahami . suklan : yeke ? sejujurnyee memang adee benar penyataan diatas . i admit it !
      


hari ini akuu mao berkongsi senarai 10 perkara lelaki perlu ketahui mengenai wanita . supaya lelaki dapat memahami sifat sifat wanita yang dikatakan agak rumit ini :

  • sensitif 
bukan bermaksud suke merajuk tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian . apabila seseorang wanita itu menyatakan sedang bersedih tetapi tidak menitiskan air mata , itu bermakna dea sedang menangis didalam hati . bukan hanye untuk mendapatkan belas kasihan . hanye untuk berkongsi masalah sahaja . 
  • cerewat
bukan bermaksud ' fussy ' tidak tentu hala , kadang kala ingin lelaki mengikut kata katanyee sekali sekala . ikutkan saja kemahuan mereka selagi mampu tetapi ingat jangan mengeluh tidak tentu pasal . ini boleh memburukkan keadaan .
  • halus
ibarat sehelai sutera , cantik , mulus , lembut , dan mudah tercarik dan koyak . walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan , lazimnyee wanita akan ingat  kesalahan itu untuk di simpan sebagai pengajaran , bukan dendam .
  • ikhlas 
ikhlas seorang wanita tak perlu diragui . semua wanita mahupun kan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati dan lelaki jugaa perlu ikhlas mencintai wanita .
  • perasaan 
wanita jugaa jika sesekali orang yang di sayangi membuat kejutan dengan memberi hadiah , bunga atau sekadar kad ucapan romantis . mereka akan rase terharu dan merasakan bahawa dirinyee dicintai setulus hati . dengan ini , dea tidakk akan ragu ragu terhadap mu 
  • prihatin
sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam . wanita jugaa mudah jatuh hati pada lelaki yang prihatin dengan selalu ambil berat mengenai mereka dan baik terhadap nyee .
  • manja
walaupun dea adalah seorang wanita yang pandai berdikari , naluri mereka masih lagi seorang wanita . suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama lelaki namun jugaa dengan orang lain seperti sahabat atau keluarga .
  • ego 
wanita yang terlalu sayangkan kekasih nyee sanggup menolak ketepi ego nyee apabila bersemuka dengan orang yang dicintai nyee . ini kerana apabila lelaki yang disukai merenung tajam kedalam mata nyee , dea akan cair seperti coklat .
  • cinta
cinta pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus . apabila lelaki yang dicintainyee pertama kali dalam diam memberi tindak balas positif , misal nyee menghubungi melalui telefon , si gadiss akan bersikap acuh takk acuh seolah olah tidak berminat . namun selepas ganggang telefon diletakkan , dea akan menjerit  kesukaan dan sampai sepuluh minit , semua rakan rakan nyee akan tahu berita ituu .

lihat luaran tidak seperti dalaman . bak kata orang dalam hati adee taman ;)

  • seks
seks bukanlahh segala gala nyee buat wanita kerana wanita diciptakan sembilan nafsu dan satu akal . mereka mempunyai nafsu yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu sahaja . lelaki pulaa dijadikan dengan sembilan akal dan satu nafsu . fungsi sebenar lelaki ialah membimbing wanita dan bukan hanye menghayutkan nyee .
       
SO , renung renungkan selamat beramal :)

bahan rujukan dari ,


THANKS FOE READING YEAHH :)

5 comments:

Invisible Me said...

membimbing bukan menodai. :)

seseorang said...

=)

Kaoru Xtravagant said...

ermmmm....gurlz , mmg pyah nk phm..
tp kdg2 senang sgt...
Gurlz pon susah nk phm laki2..wakaka

Anonymous said...

menarik ni!thanx 4 sharing..ekekeke

Unknown said...

salam..owh..baru tahu..huhu..dah folo u blog..folo me back yer..tq..download any program secara premium free punyalah

Copyright © 2010-2011. Segala isi kandungan ini milik EFFYFIERA.blogspot.com/